Multimedialna waga elektroniczna – czy warto w nią zainwestować?

Obecnie na rynku technologii sprzedaży można znaleźć różne wagi elektroniczne. Poszczególne modele różnią się nie tylko parametrami, ale także ogólną funkcjonalnością. A najwięcej ciekawych rozwiązań oferują z pewnością wagi multimedialne. Wystarczy wspomnieć, że oprócz precyzyjnego ważenia produktów, zapewniają one też wydruk etykiet oraz obsługę przy zastosowaniu ekranu dotykowego.

Precyzyjne ważenie zdefiniowanych produktów

Wagi multimedialne znajdują zastosowanie przy obsługiwaniu różnych towarów – zarówno lżejszych, jak i cięższych. Jest tak, ponieważ urządzenia tego typu mogą się zazwyczaj pochwalić dwuzakresowością. Innymi słowy, obsługują 2 różne zakresy ważenia, z odpowiednią dokładnością dla każdego z trybów pracy. Co ciekawe, w niektórych wagach multimedialnych można również wybrać wersję technologiczną. A różnica pomiędzy wersjami będzie polegała właśnie na dostępnych zakresach ważenia. Trudno chyba o prostsze i skuteczniejsze dopasowanie urządzenia do wymagań danej działalności.

Osobną kwestią jest to, że większość wag multimedialnych pozwala na łatwe zdefiniowanie tych elementów asortymentu firmy, w przypadku których będą wykonywane pomiary masy. Wielkość bazy PLU może być oczywiście różna i będzie zależała od parametrów konkretnego modelu. Niemniej, kilka tysięcy programowalnych pozycji towarowych to obecnie standard w wagach elektronicznych tego typu.

Waga z ekranem dotykowym

Aktualnie wyraziste wyświetlacze stosuje się w zdecydowanej większości produkowanych wag elektronicznych. Często jest to nawet więcej niż 1 ekran, dzięki czemu zarówno użytkownik, jak i klient mają stały dostęp do czytelnych komunikatów emitowanych przez urządzenie. Waga multimedialna wyróżnia się zaś tym, że posiada panel dotykowy (dla operatora) – zamiast tradycyjnej klawiatury z przyciskami mechanicznymi.

Rozwiązanie tego typu wpływa nie tylko na wygodę pracy, ale także na szybkość wykonywania pomiarów masy. Jako użytkownicy smartfonów i tabletów zdążyliśmy się już bowiem przyzwyczaić do obsługi ekranów dotykowych. Niewykluczone, że kiedyś panele z taką funkcjonalnością będą obecne we wszystkich rodzajach wag, nawet tych platformowych.

Wydruk informacji o towarach

Oprócz ekranu dotykowego, ważnym elementem wagi multimedialnej jest mechanizm drukujący. Przy jego użyciu można bowiem wystawiać etykiety, które będą zawierały informacje o obsługiwanych produktach. Co ciekawe, nie chodzi tutaj jedynie o nazwę towaru czy należność do zapłaty naliczoną po zważeniu. Na wydrukach mogą się także znaleźć dłuższe opisy poszczególnych elementów asortymentu, informujące np. o składzie danego produktu.

Dodatkowo, waga multimedialna jest w większości przypadków wyposażona w mechanizm termiczny. W związku z tym, wydruk etykiet następuje tutaj pod wpływem wytwarzanego ciepła. W rezultacie, w urządzeniu nie trzeba wymieniać tuszu lub tonera. Wystarczy zainstalować rolkę z etykietami – co zresztą jest zazwyczaj dziecinnie proste.

Interfejsy do wymiany danych

Wagi multimedialne można często spotkać w rozbudowanych systemach sprzedaży. Urządzenia tego typu obsługują bowiem różne interfejsy komunikacyjne, które zapewniają sprawną współpracę z pozostałymi elementami rozwiązania technologicznego dla firmy, np. z komputerem, terminalem komputerowym czy skanerem kodów kreskowych. Portami najczęściej stosowanymi w wagach multimedialnych są: USB, RS-232 oraz Ethernet. W niektórych modelach wspomniane złącza mogą nawet występować równocześnie. A wtedy nic nie stoi na przeszkodzie, aby wybrać interfejs komunikacyjny, który zapewni najpłynniejsza wymianę danych.

 

Z multimedialnymi wagami elektronicznymi można się zapoznać tutaj. Znajdziecie tam również inne rodzaje urządzeń, np. modele platformowe oraz kalkulacyjne. Życzymy trafnego wyboru wagi elektronicznej 😉

1 komentarz na temat “Multimedialna waga elektroniczna – czy warto w nią zainwestować?”

  1. trzeba przyznać, że jak na tego typu technologie sprzedaży, robi naprawdę fajne wrażenie, i pod względem funkcjonalności, i wizualnie. jednak w przypadku mojego niedużego sklepu taki model to byłoby „za dużo” :P, aczkolwiek jestem ciekaw, jak opisane urządzenie sprawdza się w innych branżach – ktoś podzieli się wrażeniami?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wpisz odpowiedź *