Sprawdzarka cen – parametry, cechy i najczęstsze zastosowania

Specyficzne technologie sprzedaży, takie jak weryfikatory cen, znajdują często zastosowanie w konkretnych branżach. Trudno bowiem mówić o tym, że sprawdzarkę warto wdrożyć np. w salonie kosmetycznym czy warsztacie samochodowym. Znalazłyby się pewnie wyjątki od tej „reguły”, ale nie nimi chcemy się dziś zająć. W tym wpisie przedstawimy najważniejsze parametry i funkcje weryfikatora cen, jak również wspomnimy o działalnościach, w przypadku których warto pomyśleć o wdrożeniu takiego urządzenia.

Kluczowe parametry weryfikatora

Weryfikator cen jest urządzeniem, które zaliczamy do grona technologii auto id. Sposób działania sprawdzarki sprowadza się więc głównie do odczytu kodów kreskowych, umieszczanych m.in. na wielu produktach. W związku z tym, istotnym parametrem takiego urządzenia będzie zakres pozyskiwanych danych. Na rynku znajdziemy weryfikatory obsługujące wyłącznie kody 1D, jak również modele skanujące obiekty typu 1D oraz 2D. Co więcej, sprawdzarka powinna zostać „zintegrowana” z resztą systemu sprzedaży w firmie. Do tego zaś niezbędne są odpowiednie interfejsy komunikacyjne. A mogą to być zarówno złącza przewodowe, jak i moduły do wymiany informacji bez użycia kabli transmisyjnych, np. Wi-Fi.

Niekiedy istotne okażą się też parametry fizyczne takiego urządzenia auto id. Sprawdzarka cen zostanie przecież przymocowana w konkretnym miejscu, w którym musi się po prostu zmieścić. Montaż na ścianie nie sprawi większych problemów, ale już przy umieszczeniu weryfikatora na słupie, z pewnością warto uwzględnić wymiary wybranego modelu.

Funkcjonalność urządzenia auto id

Jakie funkcje oferuje sprawdzarka cen? W przypadku takiego urządzenia można liczyć przede wszystkim na wyświetlanie informacji o produktach. Okazuje się jednak, że w zależności od konkretnego modelu, będą to nie tylko ceny towarów, ale też dodatkowe dane, np. skład czy wręcz szczegółowy opis. Na polskim rynku technologii sprzedaży są nawet dostępne weryfikatory z kolorowymi ekranami dotykowymi. Takie modele zapewniają zarówno wyświetlanie wysokiej jakości treści (tekstów, zdjęć, filmów), jak i konkretne interakcje z klientami, np. możliwość zaprezentowania „gazetki” z towarami objętymi bieżącą promocją. Warto też wspomnieć, że wybrane sprawdzarki oferują m.in. głosowe emitowanie informacji o cenach.

Gdzie najczęściej wdraża się sprawdzarki cen?

Już we wstępie zauważyliśmy, że sprawdzarki cen znajdują zastosowanie w konkretnych działalnościach gospodarczych. Najczęściej będą to różnej wielkości placówki handlowe oraz handlowo-usługowe, które chcą umożliwić swoim klientom „zweryfikowanie” produktu przed udaniem się do kasy. I chodzi tutaj nie tylko o sklepy ogólnospożywcze, odzieżowe czy specjalistyczne, ale nawet o wybrane hurtownie czy duże salony prasowe.

1 komentarz na temat “Sprawdzarka cen – parametry, cechy i najczęstsze zastosowania”

  1. trzeba przyznać, że to jedno z ciekawszych i praktyczniejszych urządzeń sprzedażowych. ale nie do każdego biznesu wg mnie (np u mniej sprawdzarki jakoś nie widzę 😛 )…

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wpisz odpowiedź *